ZAMAN YÖNETİMİ

ZAMAN YÖNETİMİ

ZAMAN YÖNETİMİ

26.12.2024 42

Yaşamın her alanında başarılı olmak için zamanın değerini bilmek ve onu verimli bir şekilde kullanmak gerekir. Zaman yönetimi kişinin zamanını belirli etkinlikler arasında nasıl paylaştıracağını organize etme ve planlama sürecidir. Zamanı iyi yönetmek çok önemlidir, çünkü böylece daha az sürede daha çok iş yapabilirsiniz. Zamanı doğru kullanamamak yapılan aktiviteye zarar verir ve strese yol açar.

Zaman yönetimi, zamanı etkili bir şekilde idare etmek ve doğru zamanı, doğru etkinliğe tahsis etmektir.

Yapılacak faaliyetleri önemlerine göre sıralamayı ve her birini belirli zaman dilimleri içinde gerçekleştirmeyi de kapsar.

Kendinize belirli bir süre içinde yapmanız gereken hangi aktivitenin daha önemli olduğunu ve ona ne kadar zaman ayırmanız gerektiğini sorun. Hangi işlerin daha önce yapılması gerektiğini ve hangilerinin daha sonraya bırakılabileceğini bilin. Bu, elinizdeki zamanı iyi kullanmanıza yardımcı olacaktır.

Zamanı doğru kullanamamak istenmeyen sonuçlara yol açabilir:

*Kaçırılan zaman

*Daha yüksek stres düzeyi

*Düşük ders çalışma verimi

*Verimsiz bilgi edinim süreci

*akademik başarının düşük olması sonucu başarısızlık hissi

Meşgul olmakla etkili olmak farklı şeylerdir. Gününüzü bir etkinlik çılgınlığı halinde geçirdiğiniz halde, gün bittiğinde istediğiniz verimli sonuçları alamamış olduğunuzu fark edebilirsiniz.

Etkili Zaman Yönetimi İçin 7 İpucu

1.Hedeflerinizi Doğru Belirleyin

Çalışmaya başlamadan önce ulaşılabilir ve ölçülebilir hedefler belirleyin.

2.Öncelikleri Tespit Edin

Gün içinde yapmanız gereken şeyler üzerinde düşünün, onları önem ve aciliyet durumuna göre sıralayın.

*Önemli ve acil ödevlerinizi hemen yapın.

*Önemli, fakat acil olmayan ödev sorumlulukları ne zaman yapacağınıza karar verin.

*Acil olarak yapılması gereken fakat önemli olmayan işleri, mümkünse başkasına devredin.

 

*Önemi ve aciliyeti olmayan işleri daha sonra yapmak üzere bir kenara bırakın.